نـــ مــــ ســ ا

ح.امام حسن مجتبی (ع) کیاسر

نـــ مــــ ســ ا

ح.امام حسن مجتبی (ع) کیاسر

نـــ مــــ ســ ا
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰
سردار پاکپور در نشست خبری :  

رزمایش امنیتی پیامبر اعظم (ص) نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور برگزار می‌شود/ شیعه و سنی ید واحد برای دفاع از حریم امنیت، تمامیت ارضی و اقتدار نظام 

 

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در نشست خبری که صبح امروز در محل سالن کنفرانس روابط عمومی کل سپاه برگزار شد، از برگزاری رزمایش بزرگ نیروی زمینی سپاه در هفته جاری خبر داد و گفت: رزمایش امنیتی پیامبر اعظم (ص) در روزهای 24، 25 و 26 فروردین ماه در منطقه جنوب شرق کشور شامل استان سیستان و بلوچستان، جنوب استان کرمان، جنوب استان خراسان جنوبی و شرق هرمزگان با محوریت قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه برگزار می‌شود.


سردار پاکپور حفظ آمادگی رزمی یگانی و نمایش اقتدار نظامی نیروهای مستقر در منطقه را از جمله اهداف برگزاری رزمایش نیروی زمینی سپاه برشمرد و افزود: هویت بخشی و امنیت سازی مبتنی بر بومی سازی امنیت از مهم ترین اهداف برگزاری این رزمایش است.


وی تصریح کرد: عملیاتی کردن برخی تاکتیک‌ها و روش‌های موجود در متون درسی و انتقال تجربیات به نیروهای جوان از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش است.

سردار پاکپور خاطرنشان کرد: تمامی نیروهای بومی سازماندهی شده در منطقه، تیپ‌ها و لشکرهای نیروی زمینی سپاه که در منطقه حضور دارند و یگان ویژه صابرین که مأمور انجام برخی مأموریت‌های خاص است در این رزمایش حضور دارد.

وی افزود: رزمایش امنیتی پیامبر اعظم (ص) در روز اول در بخش جالق منطقه سراوان، روز دوم در منطقه عمومی میرجاوه و روز سوم با تجمع فرماندهان و یگان‌های شرکت کننده برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه از ایفای نقش و حضور مؤثر یگان هوانیروز سپاه در این رزمایش خبر داد و گفت: همچنین در رزمایش امنیتی پیامبر اعظم (ص) جدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی سپاه بکارگیری و آزمایش می‌شود.

وی پیام رزمایش بزرگ زمینی پیامبر اعظم (ص)را برای ملت ایران پیام اقتدار و بازدارندگی و برای کشورهای منطقه صلح و آرامش و ظرفیت سازی برای تقویت امنیت پایدار منطقه‌ای عنوان و تصریح کرد: انجام این رزمایش‌ها موجب می‌شود تا دشمنان در برآوردهای خود دچار اشتباه نشده و اقدامات نابخردانه‌ای را صورت ندهند.

سردار پاکپور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مأموریت‌های نیروی زمینی سپاه در دو بخش امنیتی و دفاعی تقسیم می‌شود گفت: در بخش امنیتی در مناطق مرزی شمال غرب، غرب، جنوب شرق و حتی شمال شرق به دلیل عدم استقرار کشورهای همسایه در مرز و نبود کنترل و تمهیدات امنیتی مناسب و جولان اشرار و تروریست‌ها در آن مناطق ایجاب می‌کند که توان زیادی را در راستای جلوگیری از نفوذ آنها به خاک کشور داشته باشیم.

وی افزود: بحمدالله با اولویت قرار دادن کنترل مرزها که از راهبردهای اساسی نیروی زمینی سپاه در سال‌های اخیر است با انجام اقدامات گسترده‌ی اطلاعاتی، عملیاتی و مهندسی توانسته‌ایم امنیت مرزها را برقرار کنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با برشمردن شرایط و ویژگی‌های مناطق مرزی تحت مأموریت این نیرو  اضافه کرد: پس از آنکه در اواسط دهه 80 با مشکلات اساسی در منطقه شمال غرب و غرب شامل اقدامات خرابکارانه اشرار و ضد انقلاب مواجه بودیم همچنین هم مرز بودن با تروریست‌ها در منطقه اقلیم کردستان و  نداشتن حضور فیزیکی و پاسگاه و جاده در برخی ارتفاعات مرتفع و صعب العبور از جمله ارتفاعات قندیل این مناطق به جولانگاه عناصر ضدانقلاب مبدل شده بود.

وی با اشاره به انجام عملیات‌های رزمی در شمال غرب کشور از سال 90 اظهار داشت: با انجام توأمان اقدامات نظامی و مهندسی در ارتفاعات جاسوسان و حاج ابراهیم و درگیری با اشرار در این مناطق در مرداد سال 94 کل مرز شمال غرب و غرب کشور از لوث اشرار پاک شد و ما در مرز استقرار یافتیم و امروز بحمدالله با تسلط کافی بر دشمن و حضور در تمامی مناطق مرزی، دیگر خلأ مرزی در شمال غرب کشور نداریم.

سردار پاکپور خاطرنشان کرد: در جنوب شرق کشور از سال 88 با توجه به شرایط خاص منطقه مأموریت امنیت مرزها به نیروی زمینی سپاه واگذار شد و پس از بررسی راه‌های مختلف در ایجاد امنیت پایدار منطقه با اقدامات مؤثر و تعیین کننده شهید شوشتری و بکارگیری توان بومی مردم گام بلندی در ایجاد امنیت منطقه برداشته شد.


وی افزود: بومی سازی امنیت با بکارگیری هسته‌های مردمی در مناطق مرکزی استان آغاز و به تدریج به مناطق مرزی سرایت کرد و امروز 9 هزار نفر از بسیجیان بومی منطقه با کمک رزمندگان نیروی زمینی سپاه برقراری امنیت جنوب شرق را برعهده دارند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: در سال 88 چهارصد کیلومتر خلأ جاده و پاسگاه در منطقه جنوب شرق داشتیم که با اقدامات مهندسی نیروی زمینی سپاه تا پایان سال جاری کل این منطقه دارای راه و پاسگاه می‌شود.

وی تأکید کرد: با اقدامات صورت گرفته توسط نیروی زمینی سپاه امروز درگیری با اشرار و تروریست‌ها در جنوب شرق در صورت بروز به نقاط صفر مرزی کشیده شده است؛ هرچند ممکن است اقدامات کوری در داخل صورت بگیرد اما سازمان یافته نیست.

سردار پاکپور اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با درک موقعیت مهم و استراتژیک استان سیستان و بلوچستان در حوزه امنیت ملی و حفظ اقتدار نظام، با ابلاغ فرمانده معظم کل قوا مسئولیت برقراری امنیت این منطقه را عهده دار شده است و به فضل خدا و همت و فداکاری نیروی رزمنده مؤمن و انقلابی و ولایت مدار حماسه‌های بزرگی را رقم زده است.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امنیت و زندگی شرافتمندانه مردم خونگرم، مهربان و وفادار سیستان و بلوچستان را حائز اهمیت فوق العاده‌ای می‌داند و تمامی همت و ظرفیت‌های خود را در این راستا فعال و به صحنه آورده است.

سردار پاکپور در ادامه با اشاره به اقدامات سپاه در عرصه‌های مختلف در منطقه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سپاه در راستای فراهم سازی بسترها برای پیشرفت و رفاه منطقه طرح و برنامه جامع امنیتی را با محوریت مشارکت مردمی و ظرفیت‌های بومی پیاده سازی کرده و همین امنیت مردمی و نقش پذیری آحاد مردمان سیستان وبلوچستان در دفاع سرزمینی از کشور است که نشانه‌های اعتماد متقابل سپاه و نظام و مردم را در دسترس و قضاوت همگان قرار داده است.


فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطر نشان کرد: محرومیت زدایی از خطه غیرت‌مند و شهیدپرور سیستان و بلوچستان در دستور کار جدی نیروی زمینی سپاه قرار دارد و تمامی همت خود را در این امر خطیر به کار گرفته و خواهد گرفت.

وی یاری رساندن به مردم در حوزه درمان و بهداشت و فعال سازی ده‌ها بیمارستان سیار و صحرایی را از دیگر فعالیت‌های نیروی زمینی در عرصه مردمیاری توصیف و گفت: سپاه در کنار پی گیری مأموریت‌های امنیتی خود در منطقه با گسیل بخشی از امکانات و توانمندی‌های خود برای پرداختن به امر سازندگی و رفع نیازهای مردم محروم و غیر برخوردار منطقه در تلاش است با زدودن ریشه و آثار ناامنی، استحکام بخشی به زیرساخت‌های امنیتی در این منطقه را فرصتی بیشتر برای رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته به ویژه نزد نسل جوان مهیا سازد و برپایی بیمارستان‌های صحرایی در دی ماه سال گذشته را می توان نمونه بارزی از این اقدامات دانست.

سردار پاکپور امنیت پایدار و قابل قبول امروز در استان سیستان و بلوچستان را مرهون راهبرد هوشمندانه سپاه و نقش پذیری مردم در عرصه تحکیم امنیت و مقابله با پدیده‌های ناامن ساز در منطقه دانست و خاطر نشان کرد: امروز فضل الهی و برکت خون‌های پاک شهیدان وحدت و عرصه امنیت در سیستان و بلوچستان به ویژه سرلشکر شهید نورعلی شوشتری و سردار محمدزاده امنیت مردم پایه، عمق پایان ناپذیری در این خطه پیدا کرده و جای جای این سرزمین را برای دشمن ناامن ساخته است.

فرمانده نیروی زمینی حضور سلحشورانه بسیج طوایف و جوانان اهل تسنن در عرصه امنیت منطقه را بسیار الهام بخش دانست و افزود: امروز قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با اتکا به نیروی انسانی بومی مؤمن، انقلابی، داوطلب، شجاع، فداکار، آموزش دیده و دارای مهارت و چابکی و شادابی و هم رزم بودن رزمنده شیعه و سنی در یک سنگر و به مثابه ید واحد و تزلزل ناپذیر از حریم امنیت، تمامیت ارضی و اقتدار نظام اسلامی به دفاع سلحشورانه می‌پردازد.

سردار پاکپور تأکید کرد: اشراف اطلاعاتی و آمادگی‌های دفاعی همه جانبه مدافعین مرزی نیروی زمینی سپاه با فرماندهی قرارگاه قدس فرصت عرض اندام را از عوامل مزدور بیگانه سلب و هرگونه تهدید احتمالی آنها را با پاسخ قاطع، سخت و ویران‌گر مواجه می‌سازد.


فرمانده نیروی زمینی سپاه حضور چندساله این نیرو در عرصه تأمین و دائمی سازی امنیت مطمئن در مناطق شمال غرب و جنوب شرق کشور را موهبتی الهی و مایه‌ی مباهات و آرامش مردم استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و سیستان و بلوچستان معرفی و تأکید کرد: سپاه خود را سپر حوادث کشور و بلایای فراروی مردم می‌داند و در این راه برای ایفای نقش مقدس و عمل به وظایف خطیر خود لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.


وی در ادامه با تأکید بر اینکه تمرینات و آموزش‌های مختلف در مجموعه این نیرو به صورت مداوم صورت می‌پذیرد، گفت: در حال حاضر 95 درصد تجهیزات ما آماده است همچنین در بُعد انسانی نیز تربیت نیروی کارآمد و انتقال تجربیات حاصل از دوران دفاع مقدس و درگیری‌های شمال غرب و جنوب شرق و حتی حضور مستشاری ، به نیروهای جوان صورت می‌پذیرد. 

سردار پاکپور در پایان سخنانش با اشاره به  حضور مستشاری نیروهای سپاه در سوریه با تاکید بر اینکه سوریه خط مقدم جبهه مقاومت است، گفت: بنا به فرموده فرمانده معظم کل قوا به محور مقاومت و جبهه مبارزه با صهیونیسم کمک کرده و به آن افتخار می‌کنیم علاوه بر این اگر تروریست‌ها را در سوریه زمین‌گیر نکنیم می بایست در مرزهای خودمان با آنها بجنگیم.

  • ۹۵/۰۱/۲۲
  • .. ..

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی